Dag: 6 februari, 2016

Girls girls girls

Idrotten är lika genomrutten som hjärnan på en sd-sympatisör.
Snart ger jag upp helt.
Fattar inte varför de håller på.
Måste finnas roligare sätt att tjäna pengar än att förnedra sig själva.

IMG_0531

Vilka tondöva nollor ställer upp i år.
Det man inte har i huvudet får man ha i benen.
Livet är hårt för en musikälskare.
Varför utsätter jag mig för detta i afton.

IMG_0538

Det hjälpte inte med en semla.
Jag är lika kinkig ändå.
Annars var det skönt att sträcka på de gamla påkarna.
Längtar efter en viss person.

IMG_0524

För övrigt gillar jag Shetland.
Borde köpt en skepparkavaj istället.
Det är bara att jamsa med.
Imorgon måste jag komma ihåg att det är söndag.

God kväll!

Subway

I begynnelsen var det Hasse Alsér, Hammaren och Mini-Stellan.
Sen kom Generation Waldner.
Över ping-pong borden svävade Bengt Grives ande.
Av allt detta återstår nada.
Vila i frid svensk pingis.
Vill minnas att Alsér-racket var det bästa.
Själv var jag en urusel bordtennisspelare.
Kom och tänka på det när jag läste en blänkare om Europa Top 16.

IMG_0577

Och klassiska Holmenkollen har blivit masstart.
Det gäller att valla med rätt astmamedicin.
Det enda man kan lita på är att Sverige och Ryssland spelar final i bandy-VM.
Dock inomhus.

IMG_0578

Det får bli en lördagsfika på stan.
Känns som det var evigheter sen jag inmundiga en semla.
Inte undra på att jag är gnällig.
Det är några plus och gråmulet.
Lyssnar på Quicksilver Messenger.
Får lösa Melodikrysset på snabben.

God morgon!