Makars dröm och andra noveller

Stod på Coop och vägde ett paket Mor Annas pepparkakshusdelar i handen.
Färdigt att monteras.
Lugn kära läsare.
Så lågt har eder truly icke sjangserat.
Ännu finns det lite stolthet kvar i den gamla stofthyddan.
Köpte en flaska mörk sirap istället.

IMG_20151118_175154

Alltjämt finns tid att cykla.
Handskar och halsduk är kutym.
Fika och en bok av Korolenko.
De fattigas förkämpe gick det att läsa om i förordet.
Kan vara så att kaffe och bakelse är billigast på det kooperativa.
Använd mitt nya bonuskort.

IMG_20151118_175259

Återstår en kvällsmacka och Jill.
Imorgon ska det regna hela dagen.
Då ska jag sortera min gamla papper.
Ehuru jag sätter upp de röda gardinerna står skrivet i stjärnorna.
Kanske sätter jag en ny pepparkaksdeg i afton.
Det tål att grunnas på.

God kvällning!

 

Lämna en kommentar