Dag: 16 september, 2013

Detta kallas emancipationen

Man kunde ju setat på ett sunkigt café och filosoferat.
Men jag tänkte ta en lugn hemmadag.
Av det blev intet.

IMG_8136IMG_8137IMG_8143IMG_8153

Det vore ju briljant att frosta av.
När jag ändå är hemma.
Så det var bara att dra igång.

IMG_8144IMG_8149IMG_8150IMG_8146

När ändå ångan var uppe.
Golven ska ju såpas på hösten.
Så nu sitter jag här.
Som en dröm, ljuv och öm – fastän sliten.
Det skall man va´.
Det skall man ha mitt upp i sk-ten.

IMG_8151

Sedan skall det ju bloggas också.
Allt måste dokumenteras.
Annars vet man ju inte om det har hänt.
Nu ska det här “hembiträdet” på´t igen.
Go´middag!


Jag gör så att blommorna vissnar

Det ser ut att bli en hemmadag.
Andra halvan av september.
Du ska inte tro det blir höst ifall inte nå´n sätter fart på hösten och gör lite höstligt.
Då vissnar blommorna snart.
Idag inviger jag hösten.

2013-09-13 10.59.10

Dags att plocka fram symaskinen.
Frosta av frysen.
Skubba golv och tvätta fönster.
Nu flagnar den vackra solbrännan.
De lata sommardagarna är ett minne blott.

2013-09-13 13.46.50

Jag gör en stilla kick-off.
Och sitter i kammaren och beklagar mig.
Över regn och rusk.
God förmiddag tror jag visst det är.