Dag: 25 september, 2013

Hoppla alla mina hästar

Jag läste en artikel av en journalist som granskade en journalist som hade skrivet en bok om journalister.
Va det inte så i matten att om man la ihop minus och minus blev det plus.
Det ska väl sälja tidningar som ingen läser eller köper.
Annars har jag vilat mig i form.
Tänd en bras-app i höstrusket.

2013-09-25 18.06.472013-09-25 18.07.292013-09-25 18.07.502013-09-25 18.08.16

Det sprakar och gnistrar men det vill inte bli riktigt varmt.
För övrigt är det väl bra om man kartlägger organiserad brottslighet.
Min första barnförbjudna film handlade om Hells angels.
Sen såg jag en mastodontfilm om en ubåt under polarisen.
Jag hann och bli 15 innan den tog slut.
Idag har jag skickat efter ett Micro SD-kort på nätet.
Det var ett elände att jag blev varse näthandels underbara värld.

2013-09-25 09.15.59

Så om en dag eller två ligger mitt minneskort i säkert förvar.
Det känns tryggt med de nya brevlådorna.
Igår såg jag då äntligen bron.
Idag blir det fotboll.
Med den mäktige Ibra.
Om han inte rastar.
Men först en kvällsmacka och en skvätt kaffe
Go´kväll!

Boom boom

Jag fick börja med att tvätta tvättstuga.
Är trött på att jag blir trött på tvättstugan.
Jag måste klaga på mig själv för att att klagar.
Således tvättar jag stolsdynor och byter till en ljusare nyans.
Den uppmärksamme läsaren anar nu ett gardinbyte.

Bild

Symaskin står otåligt i garderoben och frustar.
Gardinerna bara längtar efter en första hängning.
Rabarberpolisen är en konstnärssjäl och väntar på inspiration. Men jag är redo och stolsdynorna är på plats.

IMG_20130924_124931

Sedan är det dukar.
Jag är en man i mina bästa år; ett riktigt kap om jag får säga det själv.
Jag bangar inte för att tvätta kläder, putsa fönster, baka sju sorters kakor eller fålla upp ett par gardiner.
Men när det kommer till att köpa ny duk viker jag ner mig.
Där går gränsen även för ett gammalt lejon.
Jag kommer att förtränga behovet av en duk i en höstbrun nyans som ska fasa in i gardinerna.

 

Nu går solen upp över hustaken och jag fick ny surfvolym till mobilen.
Nån hade snott min tvättid nästa vecka så jag fick boka tisdag. Det känns kränkande.
Idag pysslar jag hemmavid.
Basilikan ska förvandlas till pesto.
Ett och annat streck skall tilläggas och sängen är obäddad.
God morgon!