Dag: 26 september, 2013

Innan du och jag

En trana kan väl aldrig vara fel.
Tänkte jag.
Men det känns inte rätt.

bild

Jag får ta lite glass.
Annars tittade jag på hockey.
Pallade inte gaphalsen som kommenterade.
Så jag lyssnade Orups nya två gånger.
Och kollade Trädgårdsonsdag.
Lugnare så.

2013-09-26 10.59.36

Lurar på ljung.
Tänkte köpa en kruka för att måla av.
Men det vill sig inte.
En kontur?
Jag får sova på saken.
Go´natt!


Gyllene snittet är inte en popgrupp

En vacker dag skall jag hitta det gyllene snittet.
Jag har två rejäla ärr.
Efter blindtarmen och en cysta i halsen.
Där kan man verkligen tala om att skära bort det onda.
När jag cyklade hem saknade jag en varm mössa.

2013-09-26 11.40.46

Det började med vackert väder och marknad.
Jag köpte djupfryst fisk och solen gick i moln.
Medborgarna var glada och jag fikade utomhus.

2013-09-26 11.38.36,

Sedan styrde jag kosan hemåt.
Jag tror minsann det blåste nordan.

2013-09-26 11.39.512013-09-26 11.39.22 

Nu ska jag titta om mitt minneskort har kommit.
Go´middag!


Grattis brorsan!

Hey kära torsdag.
Morgonens soundtrack är Radio Skaraborg.
Tyvärr avbryts småpratet och den lättsamma musiken av meningslösa nyhetssändningar.
Jag har åsikter om allt.
Helst uttalar jag mig om sådant jag inte vet.
Det är min bestämda uppfattning.
Termometern står på noll och de har eldat i elementen.
Idag fyller min käre bror år.
När jag var 6 år var han dubbelt så gamma.
Vi får väl ta den där middagen så småningom
Med mor.

2013-09-13 12.00.21

  Jag bokade tid till vårdcentralen för besiktning.
Så skickade jag in en hel lunta med papper till Försäkringskassan.
Att söka bostadstillägg är en grannlaga uppgift.
Det är min bestämda åsikt.
Nu stänger jag radion.
Ett blekt Green Day och Panetoz blev för mycket.

2013-09-05 10.21.58

Jag tror de glömt av mig på vårdcentralen.
Dark Lady med Cher är en gammal goding.
Cher var en av de första jag följde på twitter.
Hon bjussade på sig själv.
Tror jag ska lägga till henne på nån lista igen.
Kl 5 i morse låg jag och läste en lista över världens 100 bästa gitarrister.
Chuck Berry kom 7:a.
God morgon!