Dag: 28 september, 2013

Tomten ser dig

Jag gjorde varma tonfisksmörgåsar.
Det är ju lördag.
Så här ligger det till.
Mina fönster sitter snett.
Sömmarna på på gardinerna är spikraka.

IMG_8313

Idag har jag ej vart utanför dörren.
Tänkte se en film men ledsnade.
Jag är så fruktansvärt kritisk.
De flesta filmer gör mig på dåligt humör.
Jag kan sällan relatera.
Men det är min förlust.
Jag är en gammal gnällig gubbe.

IMG_8335

Till hösten ska jag sy mig en tolstojblus, kuddvar och en stolsdyna.
Till våren ska jag köpa ungerska sandaler.
Än har jag icke tänt ett levande ljus.
Kvällen ska jag ägna åt att skriva önskelista.
God afton!

Sing sing sing

Jag ska lägga upp gardiner.
Tråckla och fålla.
Stryka och sträva.
Stånka och pusta.
Jag är en man och det är märkvärdigt.

Rabarberpolisen är en driven strateg.
Först äter jag en leverpastejsmörgås med egenodlad paprika; den sista för övrigt.
Sen väljs det musik.
Lou Reed är typisk tråckla- och fållamusik
Tråck´n´fåll.
Det är prosaiskt att stryka gardiner.
Rensa bordet.
Räcker det med att nåla.
Hur trär man i tråd i en symaskin.
Ska jag plocka ner månen också.
Frågor på det?

Varför kan jag inte va som de andra gubbarna.
Sitta under korkeken och måla på min tavla.
Det är lördag och Lennart har namnsdag.
Idag ska jag gratta far och fålla gardiner.
Samt stryka och lägga på en splitter ny duk.
God morgon!