Dag: 24 september, 2013

I feel the earth move

Vart 4:e (?) år väljer vi lagstiftande församling.
Sen är det upp till medborgarna att bryta mot dem.
Idag har jag ännu inte hunnit begå brott.
Igår cyklade jag mot rött ljus.
Det finns med all säkerhet registrerat på nån övervakningsfilm. Lagar är till för att tolkas och brytas.
Ingen människa är ofelbar.
En dag kommer alla register och övervakningskameror att vändas emot medborgarna.
Då kommer det bli ett helvete.
Tills dess är det bäst man håller sig i kragen.
Storebror ser dig.

2013-09-23 11.18.22

Idag skiner solen och det blåser 5 m/s N.
Det är +2 utanför min husknut.
Jag lurar på att göra pesto på min sunkiga basilika.
Annars ligger falukorv nära till hands.
Det nalkas ävenledes ett besök till mina förfäder.
Pappa har slut på sillen och mamma ska sent omsider firas på sin födelsedag.
Men först ska jag göra mig skyldig till ringa förseelser.
Utöva oegentligheter.
Sedan vet jag ett sjavigt café där jag kan ta min tillflykt i stundens hetta.
Där serveras kaffe i prickiga koppar och chokladbollarna är icke av denna värld.
Go´morron!