Dag: 29 september, 2013

Narda….suck!

FANTOOOOMEN!!!!
Om du har trubbel så gå till de djupa skogarna och ropa hans namn.
Du hittar inte Fantomen, han hittar dig.
Jag prenumererades i 10 år.
Som vuxen.

Jag var dock inte med Fantomenklubben.
I garderoben står några kassar med tidningar.
På Gamla dar gillade jag Mandrake mer.
Men han utsattes för en hatkampanj av läsarna, så jag la ner.

Jag läste även Kapten Stofil och Galago.
Min favorit i dagstidningar var Blondie.
Galago ledsnade jag på när den blev tokvänster.
Kapten Stofil gick i graven.
Vila i frid.
Numera läser jag inte serietidningar.
FYI.
Go´kväll!

Stairway to heaven

Vem stoppade dina strumpor?
Mina tidiga tonår kan beskrivas med två ord.
Undringar och En kärlekshistoria.
Det känns som en bitterljuv klump i magen.
Jag minns känslan.
Jag minns första sommaren i Södra Ryd.
Då var jag 23.

2013-09-29 10.03.05

I stormens öga.
Mitt i paniken fanns en lustkänsla.
Alltid när man mår som värst.
En paradox.
Nu på hösten.
På promenaden.
I brytningstiden.
Då dyker känslan upp.

2013-09-29 10.33.37

Jag gillar att strosa.
På gator och torg.
Bland stock och sten.
Och ett fik nära till hands.
Idag fick jag skoskav på fotsulan.

2013-09-29 10.41.27

Badsäsongen är över.
Jag sörjer icke.
Det här kan ha vart den bästa sommaren i mitt eländig liv.
Solen har värm gott och det har blåst medvind mest hela tiden.
Jag ser hösten an med gott mod.
Jag har varma kläder och mysig belysning.

2013-09-29 10.26.02

Efter maten ska jag sätta en deg.
Eventuellt titta på nån sunkigt tv-program.
Måla ett streck på tavlan
Wizexs berättar att blått är kärlekens färg.
Fan tro´t.
God dag!


 

Simsalabim

Träpatronerna, Ulveson & Herngren och de 20 första episoderna av Dr House.
Har jag spenderat min lediga tid på.
De voro samtliga bra på var och sitt sätt.
Idag lyssnar jag på Wizex.
Alla vill till himmelen i slowfox går inte av för hackor.
Dansband är världen rock´n´roll i sina bästa stunder.
Det gäller att ha många bollar i luften och flera korgar med ägg.
Jag funderar på att lustvandra.
Ta en söndagspromenad.
Se om de gamla påkarna håller för ett strövtåg i asfaltsdjungeln.

IMG_8344

Det stinker av brända popcorn.
Mina bruna tyllgardiner med raka sömmar fladdrar i den kyliga höstvinden när jag vädrar.
Jag ser fåglar men inga människor.
Ge mig en förklaring varför hon vill lämna mig, sjunger dansorkestern.
Tack och hej.
God morgon!