Dag: 18 september, 2012

Blanda aldrig in hyresvärden

Välkommen till cyberspace.
Jag ska gå en datakurs, sa brorsan.
Då kanske vi kan bli vänner på fejan.
Och morsan blev lite konfunderad.
Jag har pratat med hemtjänst, sa jag.
Bara vi inte blandar in hyresvärden.
Vi ska inte göra ett skit, sa jag.
Vi ska bara prata.
Jag börjar bli gammal.
Jag är som en säck potatis.
Det är ingen ide å kämpa emot.
Mannens lott här i livet är att vårda.
Det är uppochnervända världen.
Jag tänder ett ljus och tittar på hockey.
Enkel underhållning för en enkel man.
Och jag tänker inte blanda in hyresvärden.
 

Kolonnkörning

Fikade lite.
På IcaMaxi.
Letade glas.
Fika är månsing.
Jag trodde det var romani.
Mitt x är en häxa.
Hon har satt en förbannelse på mig.
Glaset bara gick sönder i natt.
Eller så var det en varg i glaset.
Vaknade kl 3 och var pigg.
Tvättade och ringde Skara hemtjänst.
Lika bra att va ute i tid.
Varför är alla så trevliga?
Nu ska vi ordna det så att mamma kan fortsätta bo hemma.
Men jag hittade inga glas.
Vad bra det är med frys.
Idag åt jag korv stroganoff.
Nu är jag trött ety jag varit uppe länge.

Vila lite.

Stickmaskin

Vaken.
Och jag har lite ont i halsen.
Det sista av förkylningen?
 
Till helgen vill jag inte va sjuk!

Vaken på radio.
 

Do you know the way to San José

 

Ska köra några tvättmaskiner idag.
Och de pratar om att bli överraskade.
Hon vann på bingo.
Och köpte stickmaskin.
Man missar mycket när man sover.
Men.
Jag stänger radion nu.
Och försöker sova några timmar.
Det känns bättre i halsen.