Dag: 19 september, 2012

Smusslas och hyssjas

Tog reda på fakta.
Grannen som jag hjälper boka tvätt.
Hon har opererat gallan.
Hälsa henne,sa jag till gubben.
Tack ska du ha broder, sa han.
Har du satt en förbannelse på mig, frågade jag x:et.
Hon är en häxa.
Nej, det var en olycka som gick förbi.
Det förklarade det spruckna glaset.
Inkasserade ett lån.
Och investerade i en fika.
Det är kul med gamla gubbar.
Det ska smusslas och hyssjas.
Inte ”här är stålarna och tack för lånet”.
Jag vispar chokladkräm.
Att lägga emellan.
Om man får besök.
Hoppas den stelnar.
Sen ringde far.
Han hade bytt gardiner.
FYI.
 

Rabarberpolisen tar paus

Skövde är ett rövhål.
De bygger och de bygger.
Men de bygger inga parker.
På vägen till stan finns en lunga.
Den heter Linoljedammen.
Om det gick skulle de asfaltera den också.
Ibland stannar jag till vid sjön.
På vägen hem.
Jag har gått många varv runt den.
Jag bodde i faggorna en gång i tiden.
Intill låg en go-cartbana.
Nu är det 27 småhus där.
På vägen till stan.
Och hem.
Där vilar jag mig ibland.
 

Futura

Pengar gör mig glad.
När det begav sig tänkte jag köpa Teliaaktier.
Jag hade fått en mindre summa pengar.
Jag satsade på Futura istället.
Jag är en fattig sate.
Mitt förhållande till pengar är komplicerat.
Att köpa Teliaaktier var komplicerat.
Och Telia gör affärer med Uzbekistan.
På Futura händer det inget.
Jag är revisor.
Snart har jag fullmakt.
Då ska jag satsa alla mammas pengar i Teliaaktier.
Själv lägger jag mina pengar på café.
En investering för framtiden.
Idag verkar bli en bra dag för att investera.