Dag: 15 augusti, 2014

Muséum och fik, fik och muséum

Tittade in på Skövdes muséum på vägen hem.
Tyckte jag var skyldig det.
Muséet låg förr i den byggnad mitt fik ligger nu.
Allt hänger ihop.
Nu ligger muséet på en plats som gud glömde.
Det är en stor skam.

IMG_20140815_123152

Allt är dock förlåtet tack vare Boulognerbadet.
På muséet finns interiörerna till ett klassiskt fik från svunna tider.
Tyvärr har jag glömt namnet.
Det är aldrig någon trängsel på Skövde muséum ety ingen hittar dit.
Jag trivs bland dammiga klenoder.
Det var även en fotoutställning om gamla ödehus i Detroit.
Spännande.

IMG_20140815_122140

Köpte också en gammal mossig lampa på Myrorna.
Dagen gick ålderdomens tecken.
Klarade mig i stort sett undan regnet.
Om det blir som jag tänkt det åker jag på flyg och motormässa imorgon.
Antagligen regnar det bort.

God afton!

 

Pepparkakshusbyggarna levererar batalj

Det blev ett abrupt slut på sommaren.
Jag lider med de huttrande kajorna.
Dags att plocka fram akrylfärgen.
  En fransos blir diskad när han tar av sig sin svettiga tröja.
Idrotten glädjedödar sig själv.
Heja Mahiedine Mekhissi-Benabbad och Luis Suárez friskt humör.
För övrigt har jag bara kastat ett getöga på friidrotts-EM ety det eländiga tv4 står för sändningarna.

IMG_9435

Om man söker spänning här i livet, kan jag rekommendera pepparkakshustävlingar.
Det kan tyckas hårt och brutalt för den oinvigde, men kroppsskadorna inskränker sig för det mesta till smärre brännskador av det smälta sockret.
Årets competitions verkar inte bli något undantag.
Det ges och tas med glimten i ögat.
Nu tittar den kära solen fram igen.
Kanske det blir ett kondisbesök ändå.

God morgon!