Dag: 28 augusti, 2014

Happy together

Hey.
Det är bara rabarberpolisen som är här igen.
Han ältar sin rappakalja ånyo.
Fram och tillbaka, upp och ner.
Han blir aldrig klar.

IMG_4127 (2)x

Efter en välbehövlig fika äntrade han berget igen.
Jag tror rabarberpolisen fått diabas på hjärnan.
En gång fanns det gårdar överallt.
Nu står bara äppleträden kvar.

IMG_4111x

Det dignar av mogen frukt.
Astrakan,  Ingrid Marie och Granny Smith.
You name it.
Bara att ta för sig.

IMG_4095x

Äpple ska vara söta och gratis, sa Churchill.
För det fick han nobelpriset i litteratur.
Jag tänker skriva en rockopera om min gammelmorfar.
Den ska utspela sig vid Hornborgasjön.

x

Jimmy Page ska skriva musiken, om jag får bestämma.
Först ska jag dock stadga mig och flytta till Hjo.
Rabarberpolisen ser ljust på framtiden.
Om man plockar bär ska man se upp för mask.

IMG_4148x

Rönnbär, äpple och nypon.
Allt finns på det vackra platåberget.
Slut på idisslandet.
Rabarberpolisen tackar för uppmärksamheten.

God afton!

What´d i say

Hade glömt att jag skulle tvätta igår.
Som tur var fanns det en tid imorgon.
Mina franska nerver.
Karneval på ett schackbräde, som Pugh säger.

IMG_4005

Samma väder som igår.
Svag men bitande nordvästlig vind.
Solen skiner från en stålblå himmel.
Dagen ligger öppen som en oläst bok.

IMG_4007

Igår blev jag ifrågasatt varför jag inte går på matfestivalen.
Har egentligen inget bra svar.
Jag sitter hellre under korkeken och luktar på blommor.
Håll igång i skogen.

IMG_4021

Barnen går till skolan.
Snart är jag 60 och livet är slut.
Då ska jag sitta ensam på kammaren och ångra att jag inte gick på den där festivalen.

IMG_4032

Klockan är 8 och det ringer i Matteus kyrka.
Det är dags att bädda och packa cykelväskan.
Rätt kläder i rätt väder.
Tror det blir en fin dag.

God morgon!