Dag: 30 augusti, 2014

Bollen är rund

Nu pågår finnkampen
Det är en tävling i matematik.
Ett evigt räknade mellan loppen.
Slänger ett getöga.

IMG_4276

I eftermiddag kom regnet.
Klockan är snart åtta och jag har ätit äppelpaj.
Kollade på en gammal deckare med Tor Isedal och John Harryson.
Så pratade jag med världens bästa Maria.

IMG_4279

Bollen är rund.
Allt kan hända i dubbeln.
Derby är ändå ett derby.
Traditionens makt är stor.

God afton!

Brunanden längtar till Italien

I fjol sålde vi varor och tjänster till Kina 40 000 000 000:-
Till Saudiarabien var summan bara 13 000 000 000.-
Det var väl vapenaffärer kan man tänka.
Vad vi nasar till kineserna har jag ingen aning om.
Leve den fria världen.

IMG_0978

Det blev pesto av min basilika.
Från Italien köpte vi olivolja och parmesanost för 32 000 000 000:-.
Att göra sin egen pesto är mödan värd.
Nu för tiden köper jag alltid färsk pasta.
Hur kunde det bli så?

IMG_4223

Rabarbersaften kostade 60:- på matfestivalen.
Jag är glad att den sista filmen jag såg med Brasse, var Bäst före.
Många komiker är briljanta skådespelare.
Snart flyttar brunanden söderut.
Det går mot september.

IMG_4210

Meningen med livet är tjäna pengar.
Det är bättre att göra affärer än att kriga.
Sverige var världens största vapenexportör 2011 i relation till folkmängd.
Idag fortsätter matfestivalen.
Åker väl upp en sväng då.

God morgon!