Dag: 26 augusti, 2014

Mvh. äppeltjuven

Att palla äpple är en inget för svaga nerver.
Jag gillar att testa gränser.
En sann rebell ställer inga frågor.
Mitt råd är att vakta era fruktträd väldigt noga.

IMG_3883

Tåget till Karlsborg försenat.
Resande uppmanas att ta cykeln.
Idag var det både solsken och medvind.
Jag åkte Östra leden in till stan.

IMG_3896

Att sitta i gasset och njuta av en cappuccino är en nödvändighet.
Läsa några sidor och undra hur världen fungerar.
Jag investera i en minneskortläsare och grönsaker.
Västeråsgurkan är inne på sluttampen.

IMG_3906

På vägen hem köpte jag en tavla som jag inte kunde motstå
Ibland har man tur.
Second hand är en guldgruva för fattiga satar.
Jag badade inte idag heller.

IMG_3890

Nu doftar det ljuvligt av paj gjord på stulna äpple.
Rabarberpolisen är en spjuver.
Imorgon blir det ändå varmare.
Filurar på Varnhem.

God kväll!

More than a feeling

Solen skiner men luften är ännu kylig.
Det känner jag genom balkongdörren.
Idag ska jag köpa en minneskortläsare till huben.
Jag är helnöjd med min stora skärm och tangentbord.
Igår talade jag med Ludvig på Messenger.
Undrade vad det var för mysko signaler.
Inte visste jag att det gick att ringa samtal på Messenger.

IMG_3842

Allt kommer att bli bra.
Till helgen är det matfestival.
Då lägger sig matoset över staden och medborgarna berusar sig på alkohol i plastmuggar.
Sen är sommaren över.

IMG_3853

Igår plockade jag fram en gammal mossig tavla.
Drog några desperata penseldrag och ställde tillbaka den.
Mitt liv som konstnär är över.
Jag är slut.
Lika bra att ta ett
huslån och flytta till Hjo.

IMG_3859

Summan av bra rockmusik är konstant.
Funderar på att grotta ner mig i 50-talet.
Musikens ursprung finns i Amazonas djungel.
Det läste jag i en gammal roman av Alejo Carpentier.
På Cuba finns det bar kommunistiska böcker skrivna av kommunister.
Tänk aldrig ens tanken på ett totalitärt samhälle.

IMG_3875x
Bertil är nihilist.
Han saknar moral.
En gång vann han en förmögenhet på poker.
Nu lever han på smulor.
Livet är hårt för folk och fä.
Idag dammar jag av solglajjorna.

God afton!