Dag: 23 augusti, 2014

Rabarberpolisen är en höghusbaby

Samhället kommer att få fan för sitt maniska tillståndsgivande för nazistiska demonstrationer.
Heder åt den autonoma vänstern.
Jag tänker aldrig mer klaga på dagens ungdom.
Tror polisen har bekymmer i sin trovärdighet både här och där.
Våra ungdomar har ingen respekt för polisen, sa min barberare.
De lyssnar bara på oss vuxna.
Själv har jag blint förtroende för den enskilde poliskonstapeln.

k
Tog bussen till stan i förmiddags.
Tog en fika och strosade.
Sedan åkte jag hem.
Det var en sån dag.

IMG_3623

Nationalteatern spelade i kyrkparken i gårkväll.
Det hördes ända till Södra Ryd.
500 kr i entré är ett modernt röveri.
Jag hade inte gått om det vart gratis.
Allt har sin tid.

 IMG_3632

Nu har jag sett 8 episoder av Goda grannar.
Tycker det blev lite väl elakt.
Jag hade en pizzabit i frysen.
Det är lördagskväll och inte så mycket att bråka om.
Jag tar det piano.

God kväll!


 

I have nothing

Lady in red var en psykdoktor på KSS.
Hon dansade fram i korridorerna som en älva.
Min läkare hette doktor Pettersson.
Det var en galen tid.
Jag föll handlöst i det sociala skyddsnätet.
Nu för tiden KBT-ar jag med mig själv.
Gör si, gör så eller gör nåt mittemellan.

IMG_3716

Maria och jag ska flytta till Hjo.
Hon ska lära alla barn hur man böjer oregelbundna verb.
Själv skall jag bli hemmafru.
På kvällarna ska vi spatsera i stadsparken och se solen gå ner i Vättern.
Idag är en kulen dag.
Det är 11° och snart kommer det en regnskur.
Jag lyssnar på ballader från 70- och 80-talet.

IMG_3708

I natt drömde jag onda bråda drömmar.
Jag skyller på den döda fästingen som nafsade mig i armhålan.
Här sitter jag nu ett borreliatöcken och yrar om saker jag inte förstår.
Det är lördag och sängen är obäddad.
Att idka caféliv är inte att tänka på.
Det blir till att skrota i hemmet.

God morgon!