Dag: 31 augusti, 2014

I´ve gotta get a message to you

Hey!
Det är konstnären som talar.
Efter en välbehövlig sommarvila plockade jag fram häxan och satte ansiktet.
Känns så rätt.

IMG_4313

Skåda ondskan.
Bed er aftonbön och sov med lampan tänd.
I natt rider trollpackan åter sin kvast.

IMG_4287

Blev inte riktigt klok på väderleken.
Höll mig inne för säkerhets skull.
Nu är det ändock sina modiga 15°.

IMG_4283

Åt pasta med lufttorkad skinka.
Det enkla och det goda.
Och glassen.

IMG_4291

Spanarna kan vara den sämsta tv-deckaren någonsin.
Jag gillar det sega tempot och den taffliga dialogen.
80-talet var en katastrof.

IMG_4299

Sverige slog Finland i friidrott.
Det är inte mycket sisu längre i vårt kära broderland.
Jag tror det är EU som är den stora boven.

God afton!

 

 

 


 

Don´t wanna live inside myself

Om man tuggar maten ordentligt utsöndras saliv som hjälper till vid matsmältningen.
Veckans mest matnyttiga information fick jag på Karlavagnen.
Inga konstigheter.
Det gäller att knapra omsorgsfullt på wienerbrödet.
Människokroppen är en förunderlig tingest.
Vårda den ömt.

IMG_4253

Solen gick just i moln.
Jag lyssnar på Bee Gees.
Perioden runt 1970 har en luguber ton som tilltalar en sentimental själ.
På gården gulnar löven.
Hemmagjord pesto är ändå hemmagjord pesto.
Jag börjar få en viss förkärlek till den lätta underhållningen.

IMG_4256

Somliga går i 16 converce.
Själv stretar jag på i sandaler så länge tyglarna håller.
Igår hade jag både strumpor och skor.
Victoria var i stan, sa pappa.
Skara stift firad typ 10 000 år.
Gud bevare kronprinsessan och fäderneslandet.

IMG_4262

1 § All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare.
And me i dont´t care at all.
Klockan är snart nio och jag har redan vattnat mina jalapeño fem.
Skörden blir väl sådär.
Balkongdörren blåste just igen.
Det blir till att ta det piano.

God morgon!