Staden heter Lidköping

Jag har kul på mina resor.
Det händer inte så mycket.
Inga sura miner.
Ombyte förnöjer.

collagex

En gammal man på ett gammalt café.
Servitrisen drog hela kåkens historia.
Jag minns ingenting.
Kaffet smakade gott.

IMG_20140805_115451x 

Här låg det en skivaffär på medeltiden.
Ägaren var en av medlemmarna i Cool Candys.
Där köpte jag Live peace in Toronto med John Lennon.
Det är sånt man minns här i livet.

collage

I älva ligger Cutty Sark.
Hon seglar varje dag mellan de stora sjöarna.
Lasten består mestadels av te som odlads på Kinnekulle.
Det började regna så smått.

IMG_20140805_102834x

Jag käkad, köpte en skjorta och en sax.
När jag kom hem tog jag på mig mysbyxorna.
De med långa ben.
Det var en toppen dag.

God afton!

2 reaktioner på ”Staden heter Lidköping

Lämna en kommentar