Dag: 1 oktober, 2014

Det är snart fullbordat

IMG_6120 söm.jpgx

Idag köpte jag en kameraväska.
Den såg ut som en damväska men vadderad.
Rätt praktisk måste jag erkänna.
Nu väntar jag bara på ett teleobjektiv och ett stativ.
Sen är jag komplett.

IMG_6126

Det gäller att hitta sin nivå.
Känner mig rätt nöjd med datorn.
Kan väl hända att jag går upp ett snäpp med kameran.
Annars är jag nöjd.
Man får se upp i det kapitalistiska ekorrhjulet.

IMG_6110

Känslan är viktigare än tekniken.
Lyssnade på en risig liveinspelning med Captain Beyond och höll på att cykla i diket.
Jakten på det perfekta ljudet dödar rock´n´roll-musiken.
Tror det är så med fotografering också.
Motivet är alltid det viktiga.

IMG_6102

Att se samtiden genom en lins passar mig alldeles utmärkt.
Helt orädd bestiger jag höga berg och utforskar oländig terräng.
Med en Canon EOS som sköld är jag osårbar.
Allt för den sköna konstens skull.
Nu återstår bara att  lära sig fotografera.

IMG_6088

Jakten på det gyllene snittet och brytpunkten är ett evighetsprojekt.
Under tiden kan man kosta på sig en fika då och då.
Tror jag ska se på fotboll i afton.
Sökandet efter den heliga graal får vänta.
Den moderna människan fodrar lättare underhållning emellan varven.

Go´kväll!

I want you so bad

IMG_6046 söm

Jag väntar på att temperaturen ska stiga.
Det är inte fel att vänta ibland.
Vissa saker mår bäst av att bero.
De huserar bäst i fantasin.

IMG_6059

Som Glasbackaskogen där vi lekte som barn.
I min tankevärld hittar jag varenda stig, stock och sten.
I vekligheten är den helt igenväxt.
Det är sånt man inte behöver veta.

IMG_6060

Att återse Långesjö camping har alltid varit en dröm för mig.
Tror de får stanna vid det.
Jag zoomade in tältplatsen på Google Maps.
Det blev inte många rätt med min sinnebild.

IMG_6063

Det är synd att solka ner vackra minnen med den fula verkligheten.
Min reminiscens är alltid den sanna.
Realitet och sakförhållande är överskattat.
Det faktiska tillståndet angår bara rättshaverister.

IMG_6065

Solen börjar så sakteliga visa sin nytra nuna.
Alltjämt går det att njuta av kortare cykelturer.
Om nån timma eller två är temperaturen på en anständig nivå.
Tills dess bidar jag min tid.