Dag: 30 oktober, 2014

Rundgång

Vad gör man de sista skälvande dagarna i onödiga oktober.
Strosar vid Karstorpssjöns sköna omgivning och fotar.
Försöker bli vän med Led Zeppelin V, VI och Deep Purples Who do you think we are.
Tar ett nappatag i den sunkiga tvättstugan.
Varierar middagen med köttfärssås istället för skinka.
Tittar på 4: episoden av En liten frans stad.
Bra gissat rabbis.

x

Jag trivs i naturen.
Förvirrad och vilsen.
Spanar och förundras över litet och smått.
Höst, vinter sommar och vår.
Ett evigt liv i en oändlig cirkel.
Och så undertecknad.
På stapplande ben i en evinnerlig kretsgång.

IMG_6900

En liten fransk stad börjar med otrohet.
Så typiskt.
Alla är otrogna hundar utom jag.
Sen utvecklar det sig till en relationshistoria med 2:a världskriget som ram.
Får väl följa då.

IMG_6905

Imorgon är det Allahelgona.
Som klippt och skuren för en Janssons frestelse.
För övrigt är det dåligt med orken.
Det var en förrädisk förkylning.
Får gå för halv maskin några dagar till.
Jag är uppe och gör det jag ska, men det där lilla extra saknas.
Det är inte synd om mig.

God kväll!

Kyss mig där bak, sa Hanna

Det är inte OK att komma ner till tvättstugan.
När det ser ut som ett bombnedslag.
Och den nya fläkten fortfarande inte är inkopplad.
Tvättstugan är en energitjuv.
Somliga hyresgäster är grottmänniskor.
Jag tänker inte klaga.

IMG_6870x

Det ser ut att bli en fin dag.
Himmelen är klar och det 0°.
Om tvätten någonsin kommer att torka.
Vore det ju en fin dag för fotografering.
Om jag vore lite piggare.
Men jag ska inte klaga.

IMG_6860

Idag kan det bli taklagsfest.
Det är ändå glasyren som gör skillnad.
Att pimpa pepparkakshuset med karameller är ett grovt etikettsbrott.
Överlever jag tvättstugan.
Ska jag ta mig an dagen med öppna sinnen.
Det är synd att klaga.

God morgon!