Dag: 19 oktober, 2014

Blood, Sweat & Tears

De bästa sofforna är röda.
Sedan kommer de gröna, de blå osv.
I fallande skala.
De bruna ska man passa sig riktigt noga för.
Även de med en skylt där det står nymålat på, bör undvikas.
Annars är det fritt fram.

x

Om jag vill kan jag vinka till mina grannar.
Det är intressantare att titta in i fönstren mittemot än att stänga på TV.
Idag bjöd jag en muslim på cappuccino.
Så frågade jag om hon vill gifta sig med mig.
Du kan inte ta hand om en kvinna, svarade hon.
Touche.

DSC_0127 (2)x

Det blir väl till att leta upp nån sunkig fotbollsmatch att glo på.
Imorgon hoppas jag på uppehåll.
Att inte göra nånting är nog så stressande.
Gamla människor behöver syre.
Det lär väl bli en tur till Skara de närmsta dagarna.
First Aid Kit sjunger ju fint men ack så tråkigt.
Jag säger ändå lycka till.

DSC_0134x

Ny vecka, nya insatser.
Lika bra att återgå till att sortera foto.
Det är ett evighetsjobb till ingen som helst nytta.
Att sitta still i båten.
Att ro utan åror och segla utan vind.
Det är vad jag är bäst på.

God afton!

Alea iacta est

Vaknade av en Lidnersk knäpp.
Plötsligt föll alla delarna på plats till årets pepparkakshus.
Skit i traditionerna, som Leif Panduro mycket riktigt påpekade.
Åt helvete med konventioner och räta vinklar.
Leve det ogripbara, dunkla och abstrakta.
Årets tävlingsbidrag kommer att sakna både etik och moral.
Varför hålla en rak linje när man kan vara otydlig och formlös.
Regler och lagar är till för att brytas.
Leve den fria konsten.

IMG_1195

Så kom då ändå lite ljus i höstmörkret.
Jag ser framtiden an med öppet sinne.
Dags att inventera kryddhyllan.
Använd alltid äkta smör.
Spara inte på ingefäran.
Sörj för god ventilation.
Beträd ej gräsmattan.
Lyss
na inte på snusförnumstiga råd.

x

Det ligger ett stilla momentum över betongen.
Jag tänker inte risker att bli förkyld.
Låt dig inte bitas av samma hund två gånger.
Jennifer Brown förgyller denna söndagsmorgon.
Det enda jag riktigt saknar här i livet är ett par extra kontakter.
Nu låter jag julstjärnan lysa dag och natt.
Dags att fasa in julmusiken.
Det är 15°, men sticker jag näsan utanför dörren börjar det regna.

DSC_0156x

Årets hus kommer inte vinna den här gången heller.
Historien kommer ge mig upprättelse.
Medlemmarna i pepparkakshusjuryn är av ett korrupt släkte.
Det finns ingen rättvisa i världen.
Konstnärens uppgift är att stöta och blöta.
Att tävla i arkitektur är en absurditet.
Därför går jag med ljus och lykta in i året competition.
Spektaklet kan börja.

God morgon!