Dag: 13 oktober, 2014

Jag är en dålig kopia av mig själv

Jag hälsar kajorna och resten av världen välkomna till en ny dag.
Det ligger ett skimmer av dimma bortåt Mariestadshållet till.
Bespetsar mig på att handla diverse förnödenheter och ett batteri till klockan.
Om det finns nåt café öppet är det inte omöjligt att jag tar en fika.
Jag är full av tillförsikt.

IMG_6587

Det har varit lite si och så med sömnen i natt.
Det är 4° men tämligen vindstilla.
Tror jag låter kameran vila idag.
Datorn är nu befriad från alla dåliga kopior och lite till är jag rädd för.
Tror det blev bra.

IMG_6591

Barnen är på väg till skolan och hemsamariterna tar ett sista bloss innan dagens hjältedåd ska utföras.
Tror minsann jag får stänga till balkongdörren ety det drar kallt.
Ett flygplan målar ett vitt streck på en himmel som nu mera går under epitetet klarblå.
Sängen är bäddad och jag är redo.

God morgon!