Dag: 18 oktober, 2014

These foolish things

Slumrade till och trodde tredje världskriget hade brutit ur.
Det var bara kvartifem-ekot på radion som väckte mig ur törnrosasömnen.
15 minuters koncentrerat elände.
Stängde av illa kvickt och blev påmind om varför jag skyr nyhetssändningar som pesten.
Och jag tycker inte synd om Åkessonponken.
Så politiskt korrekt blir jag aldrig.

DSC_0024 (2)
Det får bli gammal skåpmat.
Regnet hindrade mig från en välbehövlig cykeltur.
Efter 300 meter var det bara att vända på skutan och segla hemåt.
Sitta framför datorn och sortera mossiga foto.
Vad är det för en sysselsättning för en man i sina bästa år?
Konstigt att jag trivs så förträffligt med mig själv.
Rabarberpolisen är ett fynd.

DSC_0011

Bryan Ferry går på shuffle.
Den gamle ravaillacen vet hur en Dylanlåt ska dras.
Själv är jag en fena på att laga tomtegröt.
Tid och tålamod står i receptet.
Och kärlek.
Det är en bra dag för att hänga upp julstjärnan.
Just sayin´!

DSC_0027

Såg ett sunkigt tv-program med Tomas von Brömssen.
Blir lite sorgsen när jag ser Brasse.
Han hade sina bästa år som skådespelare framför sig.
Det är lördagskväll i timmerkojan och jag ska strax micra gröten.
På gården är det alldeles för mörkt för möss och människor.
Det är tur man har sitt lilla krypin när höstregnet är i faggorna.

God afton!

Tröstlöst

Ska försöka ta mig ut en sväng och fota.
Ljuset är magiskt grått.
Det är 5° och en skock duvor drog just förbi fönstret.
Hösten är här och värre lär det bli.

IMG_9561.jpgx

Alltid samma jämmerlåt.
Oktober är inte kul.
Tror jag tar en sväng på berget.
Med handskar och halsduk är inget omöjligt.

x

Det finns dagar utan liv.
Och Lukas har namnsdags.
Det var han som spelade trummor.
Enligt bibeln vill säga.

God morgon!