Dag: 21 oktober, 2014

Tunnel of love

Jesusponken dog för våra synder.
Ungefär där börjar jag tvivla.
På min förmåga att förstå.
Det går runt i hjärnkontoret..

IMG_6765x

Jesusponken föddes under ockupation.
Herodes styrde med järnhand.
När Jesus var 12 följde han med föräldrarna till Jerusalem.
När han var 30 träffade han Johannes döparen.

IMG_6766x

Sen gav Judas honom dödskyssen.
Jesusponken offrade sig för oss.
En dag ska han komma tillbaka för att döma levande och döda.
Det är sånt man kan fundera på när man strosar runt Våmbs kyrka.

IMG_6769x

Jag är allergisk mot hösten.
Det kliar i halsen.
Som tur är hade jag tvenne kuddar av syntetmaterial.
Mörkret tröttar en fattig syndare.

IMG_6784x

Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila.
Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så ska ni finna vila för er själ.
Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.
Matt. 11:28-30

God afton!

Möllenöh

The pling plong song är en riktigt bra rocklåt.
Färg-TV var guds gåva till mänskligheten.
Stereoapparaten fick man på köpet.
The Pling plong show och Fem myror var en orgie i pastellfärger.
Barnprogrammen på 70-talet var både roliga och lärorika.
Historierevisionisterna ska alltid måla fan på väggen.

DSC_0025

En vacker dag 1972 köpte jag en melon och sjukskrev mig från skolan.
Det vankades Os och Dan Wottle.
Då klev Svarta september in i handlingen.
Ridå.
Allt i färg.
På den vägen är det.

DSC_0022

Isis är jordens avskum.
Jag lider med folket i Syrien och Irak.
Sen tar det slut.
Idag ser det ut att bli uppehåll.
Ska man då få sig en tur på hojen.
Ännu råder mörkret men det är 10° och måttliga vindar.

DSC_0023

Vaknade med världens halsont.
Det lutar åt allergi för nu är jag i topptrim.
Ska byta ut kuddarna.
Jag är uppe med tuppen.
Dags att packa cykelväskan.
Dags att repa mod

DSC_0037.jpgx

Har du glädjen kvar ändå?
Kan du skilja på det inre
Och det yttre förtrycket?
Det är det jag håller på
Och söker svaren på.

Robert Broberg

God morgon!