Dag: 15 oktober, 2014

Oktoberpest

Har du varit utomlands, frågade läkaren.
Nej aldrig, kunde jag nästan svarat.
Min erfarenhet som globetrotter är begränsad till Danmark.
En gång besökte jag också Norge en kortare period, typ en timma.
Det var väl snarare min vackra solbränna, som hon tänkte på.
Alla värden var OK.

x

Det enda jag oroar mig för är hjärtat, sa jag.
Hon kunde ana ett smärre blåsljud, så hon skickade mig på röntgen för säkerhets skull.
Jag är en gammal man och får vara nöjd.
Imorgon väntar ett fasligt regnande.
Det är inte syndafloden enligt Jehovas vittne.
Det hade nåt med åskblixtarna att göra.
Väderprofeterna talade om klass-ett-varning.
Bibeln har svar på allt.

IMG_6673

Det blir väl till att trilla köttbullar i morgon.
Oktober är en onödig månad.
Man borde åka till Egypten och studera pyramiderna.
Bättra på solbrännan.
Fota kameler.
Tala förstånd med det muslimska brödraskapet.
Jag tror det är lika bra att stanna hemmavid.

IMG_6691

Nu var det tänkt att jag skulle kolla Veckans brott.
Det kommer väl saker emellan.
Måste ta tag i pepparkakshusbygget.
Saknar både energi och inspiration.
Det blir lätt så på hösten.

God afton!

Rescue me

Äntligen satt jag tillrätta och kunde pusta ut.
Då kom en hatlåt på Spotify; I can´t stand the rain.
Aldrig får man va riktigt glad.
Datorn är rensad på kopior och livet leker.
Att dikta och vara gramse är en omöjlig kombination.
Det raderades hej vilt men som tur var hade jag ett USB-minne med alla onödiga foto.
Nu är jag i fas med  min samtid

IMG_6646

Rabarberpolisen kan inte lova något bestämt.
Han varken rökar, dricker eller tar droger.
Kärlekslivet är obefintligt men han tänker inte gå i kloster.
Idag vankas läkarbesök.
Jag tänker leva i hundra år.
När kommer jorden gå under, frågade jag Jehovas vittne.
Då började de bläddra i sin vältummade biblar.
Jag gillar mina vittnen

IMG_6673

Efter 7 sorger och åtta bedrövelser ligger USB-minnet i en låda och nya bekymmer är att vänta.
Hade jag inte min PC skulle jag dö av tristess.
Igår blev jag tappad på blod.
Nu gäller det att producera nytt.
Människan är en underlig skapelse.
Hon bör behandlas varsamt.

IMG_6650

Jag fick tid klockan 17.00 på VC.
Vi måste jobba undan köerna, löd förklaringen.
Dagens vedermödor består av en tur till ICA maxi.
Får jag tid över blir det en fika.
Mitt bokläsande har gått i stå.
Som tur är finns det noveller.

IMG_6704

Det är 6° och skattetrycket börjar återgå till en anständig nivå.
Sverige är ett socialdemokratiskt land och innerst inne tror jag alla är nöjda och glada.
Blandfärsen kostar 39:95 kr/kg och det är så gott som vindstilla.
Till helgen skall jag steka köttbullar.

God morgon!