Dag: 28 oktober, 2014

Jennings farm blues

Jag tog en runda på hojen.
Det går lättare att trampa i medvind än motvind.
Graven är pimpad och spökbakelsen är inmundigad.
Det gäller att göra allt i rätt ordning.
Mitt förhållande till helger är numera relativt avspänt.
Den färdigkokta (jul)skinka kostade 40:- kg och räcker således i 14 dagar.
Inte omöjligt att det blir en Janssons frestelse senare i veckan, om jag får bestämma.

PICT0054 (2)x

Alla pusselbitar faller på plats och jag kan ta siesta igen.
Återhämtning och rekreation för en sjuk man.
Tv-serien jag yrade om igår heter En liten fransk stad.
 
Såg ett avsnitt till och blev inte klokare.
Får återbekomma med sågningen.
Nu återstår bara sisyfosjobbet med att sortera kort.
Jag taggar och minns allt som i ett töcken.
En vacker dag ska jag inte skriva mina memoarer.

PICT0062.jpgx

Lyssnar på Led Zepplin Deluxe Edition.
Tror det är framtiden att ge ut gammalt vax i ny förpackning.
Det är mörkt ute och jag har ännu inte tänt ett levande ljus i höst.
Rabarberpolisen är en modern man i sina bästa år och använder elektricitet.
Om jag har ork och lust ska jag fota i morgon.
Hälften av alla mina kort är tagna på vägen till och i Varnhem.
Min förmåga till erinran är begränsad.
Nu vankas det kvällskaffe.

‘’God afton!

Dancing days

Idag  skalla jag smycka graven.
Det ingår i mina åtagande.
Värmeböljan har kopplat ett järngrepp om Skaraborg.
Vindarna är friska men ljumma.
Min förkylning är envis och jag med den.
Det blir en cykeltur till staden.

PICT0015x

En gång i tiden köpte jag Expressen och läste varje dag från pärm till pärm.
Sedan slutade Niklas Strömstedts pappa som ansvarig utgivar och jag bytte till Aftonbladet.
Tidigt varje morgon hängde jag på låset vid tidningskiosken för att få de senaste bulletinerna.
Så en vacker dag fick jag nog av lögnerna.
Nu läser jag bara Aftonbladet kultur med Åsa Linderborg och så Johan Hakelius som balans.
Annars blir det mest rubriker.
Nyheterna inhöstar jag på twitter.

PICT0024x

Molnen sveper förbi i en hiskelig fart.
Igår såg jag ett avsnitt ur en fransk tv-serie om 2:a världskriget.
Det var väl som en amerikansk såpa fast de talade utländska.
Ska kolla ett avsnitt till och sedan avlägga domen.
Tyvärr har jag glömt namnet.
Merci beaucoup, monsieur rabarberpolis.
Då kör vi.

God morgon!