Dag: 25 oktober, 2014

"Splish Splash"– Bobby Darin

Förra året blev ett mellanår.
Det ska villigt erkännas.
Jag gjorde så gott jag kunde men det räcker inte i den hårda konkurrensen.
Det blåser hårt på toppen.

They was a splishin’ and a splashin’
Reelin’ with the feelin’
Moving and a groovin’

Rockin’ and a rollin’… yeah!

x.jpgx

Jag för frågor hela tiden.
När kör du igång….vad blir det för alster i år?
Till alla vetgiriga själar har jag ett och samma svar.
En sann konstnär tar aldrig semester.

I was a rollin’ and a strollin’
Reelin’ with the feelin’
Movin’ and a groovin’
Splishin’ and a splashin’… yeah!

IMG_8902

Året kreation kommer att kräva både räknesticka och öppet sinne.
Tyvärr har tidsschemat spruckit p.g.a. sjukdom.
Att skapa skulpturer av kanel kräver både fysisk och mental styrka.
Rabarberpolisen ligger i startblocket.

We was a reelin’ with the feelin’… ha!
We was a rollin’ and a strollin’
Movin’ with the groovin’
Splish, splash… yeah!

20131129_215138

Pepparkaksdegen står i kylskåpet och mognar.
Tror jag överträffat mig själv i år vad smak och konsistens anbelangar.
Manegen är krattad.
Jag ser med stor tillförsikt fram emot julens competition.

I was a splishin’ and a splashin’… one time…
I was a splishin’ and a splashin’… woo-woo!
I was a movin’ and a-groovin’…

God morgon!