Dag: 23 oktober, 2014

Crazy fingers

Jag är gammal och sjuk.
Det värker i mina leder och huvudet känns tungt.
Orkar inte ens skriva om mitt testamente.
Som tur är har jag ingen feber.
Det är dock ingen markör på hur eländigt jag mår.
Mina sista krafter gick åt att till göra en pepparkaksdeg.
Handsken är kastad.
Dilettanterna uppmanas lämna arenan.
Maestro har äntrat bakbordet.

IMG_6775xIMG_6785xIMG_6827xIMG_6823x

Årets blandning är gjord på äkta smör och innehåller kanel, ingefära och nejlika.
Ett vinnande recept om ni frågar mig.
Äntligen ska det väl vara i min tur.
Jag lurar på en pyramid, en synvilla och ett kamerahus.
Alla konkurrenskraftiga på sitt sätt men oslagbara tillsammans.
En klassisk trojka i det heliga pepparkakssakramentet.
Det saknas inte idéer – det saknas ork.
Vila och rekreation rekommenderas.

God kväll i stugan!


 

7 screaming diz buster

Människan är som en dålig kopia av en datamaskin.
Jag är inte sjuk.
Uppdaterar bara mitt immunförsvar.
En förkylning i rättan tid kan vara en investering i framtiden.
Jag låter det läka ut i sakta mak.

IMG_6806x

Masade mig ner till tvättstugan.
Det blir dagens uppgift.
Nåt mer är inte att tänka på.
Jag hörde min första skiva med Blue Öyster Cult 1972.
Har fortfarande inte greppat musiken.

IMG_6807x

Hittade rotmos och fläskkorv i frysen.
Man inte behöver svälta iaf.
Jag känner mig gammal och sjuk.
Det är inte mycket med rabarberpolisen.
Tur jag fick alla mina åtaganden gjorda innan virusattacken slog till.

God morgon!