Dag: 22 oktober, 2014

Fria feberfantasier

Idag har jag orkat nada.
Är mera öm i kroppen än sjuk.
Har ävenledes uppdaterat paddan
Hoppas det blir lite sprutt i den.

IMG_6782x

Vi är alla slavar i cyberspace.
Direkt eller indirekt.
Så säger vi farväl till stolta Nokia.
Romarrikets uppgång och fall.

IMG_6832.jpgx

Hur länge dröjer det innan ett företag köper ett helt land?
Typ Sverige blir filial till gamla Kina.
Fria feberfantasier kan tyckas.
Glöm inte var ni läste det först.

IMG_6846x

Så återstår bara att hitta en ny spellista.
Det blir till att lägga sig tidigt.
I morgon väntar tvättstugan.
Det får gå.

God afton!

Don´t you want me, baby

Det är synd om mig.
Jag är krasslig.
Utanför fönstret flaxar flera hundra kajor i ett organiserat kaos.
En kakafoni i oreda och precision.
Regnet piskar mot rutan.
Moi är sjuk.

IMG_6788.jpgx

Dancing in the dark är en gräslig låt.
Rockmusiken hör ungdomen till.
Det är inte lätt att va gammal och krank.
Jag lyssnar på Ultimate Covers.
Get the party started.

IMG_6797.jpgx

Om det inte blir värre ska jag nog överlev det här också.
Jag är rostig, för att citera min ömma moder.
Man får ta det piano och skippa sången.
Trodde det var nån allergi men nu vet jag bättre.
Vila och en sunkig film är ordinerat.

IMG_6816.jpgx

I bakgrunden hör jag Stockholmståget.
Eller Göteborgståget om man är på det humöret.
Känner mig pömsig.
I natt lyssnade jag på radio.
Det var ingen höjdare.

IMG_6817.jpgx

Jag är tjock i halsen men har ingen feber.
Det går bra att tycka synd om mig ändå.
Det blåser ostanvind och jag har lampan tänd.
Ett kamerahus är också ett hus.
Jujst sayin´!