Dag: 31 oktober, 2014

Chic-Chic Cheer

Somliga samlar på frimärke.
Andra väver ryamattor.
Själv bygger jag pepparkakshus.
Det sägs att jag har gåvan.

IMG_7014collage

Det går att åstadkomma underverk med en mjölad brödkavel.
Mörkret har sänkt sig över betongen.
Discomusiken känns som balsam för en gammal gubbe.
Rabarberpolisen återgår till sitt.

Trevlig Allahelgona!

Heliga hus

Det blev sovmorgon.
Solen skiner och jag tar det med ro.
Idag åker min älskade pelargon ner i källarmörkret.
Du är hjärtlig välkommen tillbaka efter vinterns efterlängtade vila.

IMG_6957x

Jag tror Houses of the holy och Physical graffiti är felproducerade.
Allt utom ljudbilden suger.
Synd på så rara ärtor.
Who do we think we are har jag inget att erinra om.

IMG_6988x

Det är synd om möss och människor.
Till syvende och sist är vi alla bara simpla gråverk.
Först går solen upp och sen går den ner.
Däremellan får man passa på.

IMG_6993x

Idag tänder vi ett ljus för alla osaliga andar.
Livet är inte alltid lätt att leva.
Snart har vi vintern här som i en liten ask.
Au revoir, vackra blomma.

God förmiddag!